مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 07:252023-01-29بين الملل

گزارش نابغه اطلاعات جنگ از شکست کماندوهای آمریکایی


کماندوهای آموزش دیده آمریکا در اواخر آذرماه سال 1358 عازم کشور مصر شده و در پایگاهی نزدیک قاهره مستقر شدند.

فرمان اجرای این عملیات از سوی کارتر، - برای اجرای این عملیات، تعداد 6 فروند هواپیمای سی – 130 و 90 کماندوی آموزش دیده آمریکا موسوم به نیروی دلتا ، از قاهره به ناو هواپیمابر آمریکایی در دریای عمان منتقل شدند.

به این ترتیب نیروهای آمریکایی از خلیج فارس عازم طبس شدند اما این نیروها پس از استقرار در صحرای طبس و پیش از حرکت به سوی تهران، دچار حادثه طوفان شن شده و از ادامه مأموریت باز ماندند.

البته در همین راستا مایلزکاپلند یکی از مأموران سابق سرویس اطلاعاتی آمریکا و از دست اندرکاران کودتای 28 مرداد 1332 در ایران معتقد است: هدف از تهاجم طبس تنها آزادی گروگان ها نبود بلکه کودتا برای سرنگونی رژیم ایران هدف اصلی این عملیات بوده است.

شهید حسن باقری (غلامحسین افشردی) و بهرام محمدی فرد به عنوان نخستین خبرنگار و عکاس اعزامی جمهوری اسلامی به طبس، این واقعه را در روز شنبه تاریخ 6 اردیبهشت 1359 مصادف 10 جمادی الثانی 1400 در شماره 261 به نگارش درآورده و به تصویر کشیده اند.

شهید حسن باقری در رابطه با واقعه طبس می نویسد: منطقه فرود هواپیماها و هلی کوپترها محلی است در فاصله حدود 270 کیلومتری یزد و 160 کیلومتری طبس و حوزه ژاندارمری بیرجند پاسگاه رباط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش نابغه اطلاعات جنگ از شکست کماندوهای آمریکایی

گزارش نابغه اطلاعات جنگ از شکست کماندوهای آمریکایی