مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 10:452023-01-28اقتصادي

رفع تداخلات 109 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در آذربایجان غربی


مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای اجرای رفع تداخلات تاکنون، در حدود 109 هزار و 610 هکتار از اراضی کشاورزی در استان تاکنون رفع تداخل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، مجتبی قلنجی در نشست مسائل و مشکلات اجرای رفع تداخلات اراضی کشاورزی ناشی از اجرای قوانین موازی ، اظهار کرد: تاکنون تعداد 853 پلاک به مساحت یک میلیون و 74 هزار هکتار رفع تداخل و تثبیت مالکیت شده است که از نظر تعداد پلاک بررسی شده، استان جزو رتبه های برتر کشوری است.

وی تصریح کرد: مساحت اراضی غیر ملی تثبیت شده در پلاک های دارای ارای کمیسیون رفع تداخلات در سطح 114 هزار و 61 هکتار و مساحت اراضی ملی در سطح 178 هزار و 125 هکتار در سال 1401 بوده است.

قلنجی خاطرنشان کرد: تاکنون شهرستان های میاندوآب و ارومیه به ترتیب بیشترین آمار بررسی از نظر تعداد پلاک مطروحه در کمیسیون رفع تداخلات را دارند و از نظر مساحت اراضی غیر ملی تثبیت شده نسبت به سطح اراضی کشاورزی نیز شهرستانهای ماکو و شوط ، نقده و اشنویه جزو شهرستانهای پیشرو هستند.

وی با بیان اینکه رفع تداخل اراضی در راستای اجرای ماده 54 قانون رفع موانع تولید اجرا می شود، اضافه کرد: رفع تداخل اراضی کشاورزی زمینه صدور اسناد تک برگی را که از مطالبات کشاورزان از دولت است را فراهم می آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع تداخلات 109 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در آذربایجان غربی

رفع تداخلات 109 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در آذربایجان غربی