مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 10:052023-01-28اقتصادي

حذف واسطه ها برای تعدیل قیمت صیفی جات


نائب رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: برای کنترل قیمت کالا از مزرعه تا مصرف کننده باید فاکتورهای متحدالشکل تهیه و فروش به صورت آنلاین انجام شود تا دلالی حذف شود.

- به گزارش، صدرالدین نیاورانی، نائب رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در رادیو اقتصاد به بررسی قیمت محصولات کشاورزی خارج فصل پرداخت.

یکی از مواردی که همیشه در مورد محصولات خارج از فصل مطرح بوده و روی قیمت آنها تاثیرگذار بوده و افزایش قیمت نسبی و غیرمعقول در مورد محصولات خارج از فصل بوده که به شبکه توزیع محصولات خارج از فصل برمی گردد.

نیاورانی در پاسخ به این پرسش که چگونه شبکه توزیع محصولات خارج از فصل باعث افزایش قیمت محصولات به ویژه در بخش صیفی جات داشته است، گفت: وقتی می گوییم میوه خارج از فصل، خارج از فصل محلی است که ما زندگی می کنیم مثلاً میوه ای در تهران، در استان مرکزی، اصفهان، شیراز فصلش نیست مانندگوجه فرنگی و صیفی جات و ما آنها در منطقه ای تولید می کنیم که آنجا فصلشان است مانند دزفول، بندرعباس و میناب که آنجا دارد کشت می شود، این محصولات مشکل اولیه ای که دارند عدم حمل مناسب به طرف مبادی فروش است، چون ما در سال 9 ماه یا حداقل 8 ماه در مراکز کشور از اطراف خودمان محصولات را به استان تهران حمل می کنیم مثلاً از قزوین، کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف واسطه ها برای تعدیل قیمت صیفی جات

حذف واسطه ها برای تعدیل قیمت صیفی جات