مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 بهمن 1401 ساعت 11:002023-01-27سياسي

کاروانسرای شاه عباسی سمنان به میراث فرهنگی واگذار شد


با دستور رییس جمهور بعد از سال ها انتظار، کاروانسرای شاه عباسی سمنان به میراث فرهنگی واگذار شد.

- سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر ، از واگذاری کاروانسرای شاه عباسی سمنان به میراث فرهنگی با دستور رییس جمهور و مطالبه مردم سمنان در سفر اول حجت الاسلام رییسی به سمنان خبر داد و بیان کرد: این اقدام بالاخره در سمنان محقق شد تا بتوان از کاروانسرای مذکور که سابقاً زندان بود بهره برداری گردشگری شود.

وی با بیان اینکه این کاروانسرا سال های سال در اختیار سازمان زندان ها قرار داشت، افزود: رییس جمهور بعد از 30 سال انتظار مردم سمنان، واگذاری این کاروانسرای شاه عباسی را روز گذشته امضا کرد تا به این وعده دولت نیز جامه عمل پوشانده شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه این بنای ارزشمند 400 سال قدمت دارد و در دوران صفویه ساخته شده است، گفت: این بنا طی چهار دهه اخیر به عنوان زندان مرکز استان استفاده می شد که خوشبختانه آزادسازی صورت گرفته و از سال 99 زندان سمنان نیز به مکان دیگری منتقل شده است.

هاشمی با بیان اینکه آزادسازی این کاروانسرا از جمله مطالبات مردم بود که مورد توجه دولت مردمی قرار گرفت، بیان کرد: انتقال بهره بردار این کاروانسرا از مجموعه قوه قضاییه و سازمان زندان ها به میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری می تواند در ارتقای بهره و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاروانسرای شاه عباسی سمنان به میراث فرهنگی واگذار شد

کاروانسرای شاه عباسی سمنان به میراث فرهنگی واگذار شد