مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 بهمن 1401 ساعت 13:402023-01-26پزشكي

مهمترین علت سوء تغذیه کودکان


رییس هجدهمین کنگره تغدیه کودکان و نوجوانان گفت: مطالعات نشان داده مادرانی که سواد دارند میزان سوءتغذیه در اعضای خانواده کمتر است و دریافت نکردن مواد غذایی مفید و مصرف زیاد غذاهای آماده نیز باعث کمبودهای مفید ریز مغذی در بدن کودکان می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، علی اکبر سیاری رییس هجدهمین کنگره تغدیه کودکان و نوجوانان با اشاره به برگزاری هجدهمین کنگره تغدیه کودکان و نوجوانان در روزهای 10 الی 12 اسفند ماه، اظهار داشت: سوء تغذیه باعث کمبود ریز مغذیها مانند آهن و روی، مواد پروتیینی و قندی در کودکان شده و منجر به بروز بیماری هایی متابولیک می شود.

وی بیان داشت: مطالعات نشان داده مادرانی که سواد دارند میزان سوءتغذیه در اعضای خانواده کمتر است و دریافت نکردن مواد غذایی مفید و مصرف زیاد غذاهای آماده نیز باعث کمبودهای مفید ریز مغذی در بدن کودکان می شود.

رییس هجدهمین کنگره تغدیه کودکان و نوجوانان تصریح کرد:تغذیه سالم و نیازهای تغذیه ای در شیرخواران و کودکان نوپا بسیار مهم بوده زیرا سوءتغذیه یکی از مشکلات سلامت  هست که باعث می شود کودک رشد مناسبی پیدا نکند و دچار بیماری شود.

سیاری با اشاره به چاقی که یکی از 76 درصد علت مرگ زودرس در دنیا محسوب می شود، گفت:چاقی ناشی از بیش خواری و کم تحرکی ایجاد می شود  و دوران شیوع بیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمترین علت سوء تغذیه کودکان

مهمترین علت سوء تغذیه کودکان