مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 بهمن 1401 ساعت 00:052023-01-25اقتصادي

هم دستی کم آبی و کم کاری در سمنان/ ظرفیت های معدنی مغفول ماند


استان سمنان در زمره مهمترین استان های معدنی کشور محسوب می شود اما موانع سرمایه گذاری به خصوص تامین آب، باعث شده تا این ظرفیت های عظیم، - مغفول باقی بمانند.

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها - محمدحسین عابدی: 42 نوع ماده معدنی در استان سمنان وجود دارد و این توان بزرگ سبب شده تا از سمنان به عنوان یکی از قطب های معادن کشور، نام برده شود.

درباره ظرفیت های عظیم معدنی این استان تنها ذکر دو نکته که نصف گچ کل کشور از شهرستان سرخه و 20 درصد کرومیت ایران از روستای فرومد در شهرستان میامی استحصال می شود.

سالانه 10 میلیون تن فقط گچ از معادن استان سمنان استحصال می شود و این میزان در سنگ آهن یک و نیم میلیون تن است از سوی دیگر بوکسیت، گوگرد، نمک، مس، روی، منگنز حتی طلا و فیروزه و … در زمره دیگر معادن مهم استان محسوب می شود.

ظرفیت های معدنی استان سمنان درباره معادن استان سمنان همچنین باید گفت یک خط فرضی این استان را به دو قسمت تقسیم کرده است بخش غربی بیشتر معادن مصالح و گچ، آهک و … شامل می شود و در شرق استان بیشتر معادن فلزی هستند مانند کرومیت، مس، روی، بوکسیت و… اما نه تنها در جغرافیا بلکه در توسعه نیز معادن استان دچار عدم توازن است.

تا پایان سال 1400 از سوی مسئولان صمت استان سمنان اعلام شد که معادن استان برای نزدیک به شش هزار نفر اشتغال ایجاد کرده ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هم دستی کم آبی و کم کاری در سمنان/ ظرفیت های معدنی مغفول ماند

هم دستی کم آبی و کم کاری در سمنان/ ظرفیت های معدنی مغفول ماند