مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 19:102023-01-25اقتصادي

تجارت 3 میلیارد دلاری میان ایران و قزاقستان هدفگذاری شد


وزیر جهاد کشاورزی از هدفگذاری 3 میلیارد دلاری در بخش تجاری بین دو کشور ایران و قزاقستان خبر داد که یک سوم حجم این تجارت مربوط به بخش کشاورزی است.

- به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی که در راس هیاتی برای شرکت در هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان به این کشور سفر کرده است، در بدو ورود به فرودگاه بین المللی آستانه پایتخت قزاقستان در گفتگویی اظهار داشت: کمیسیون اقتصادی ایران و قزاقستان که امسال هجدهمین نشست آن برگزار می شود، یکی از کمیسیون های فعال اقتصادی بین دو کشور است و در این راستا امسال 6 هیات از طرف قزاقستان از رییس جمهور تا هیات های مختلفی به ایران آمدند لذا ارتباط عمیقی در حال شکل گیری و توسعه بین دو کشور وجود دارد.

وی از هدفگذاری 3 میلیارد دلاری در بخش تجاری بین دو کشور خبر داد و گفت: از این میزان در حال حاضر نزدیک به 500 میلیون دلار انجام شده که باید به 6 برابر ارتقا یابد.

بخشی از آن درخصوص رفت و آمد تجار و بحث های مربوط به روادید بود که در اجلاس قبلی در ایران مطرح شد و شرایط تسهیل کننده ای در حوزه تجاری بوجود آمد به طوری که برای 14 روز اتباع دو کشور می توانند با هم تردد کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجارت 3 میلیارد دلاری میان ایران و قزاقستان هدفگذاری شد

تجارت 3 میلیارد دلاری میان ایران و قزاقستان هدفگذاری شد