مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 13:402023-01-25اجتماعي

تخصص لازمه اکوتوریسم است


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، اکوتوریسم را سفر مسئولانه به مناطق طبیعی خواند و گفت: پایه اساسی گردشگری طبیعت، تخصص و داشتن درک از طبیعت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علیرضا ایزدی ظهر چهارشنبه در نشست معاونان طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست سراسر کشور که در اصفهان برگزار شد با بیان اینکه اکوتوریسم در بهترین و کوتاه ترین معنا، سفر مسئولانه به مناطق طبیعی است، اظهار داشت: اکوتوریست (طبیعت گرد) موفق کسی است که ردپایی از او در طبیعت برجا نماند درحالیکه فاصله زیادی با این اصل داریم.

وی با بیان اینکه فرهنگ گردشگری و طبیعت گردی را در مناطق چهارگانه نتوانستیم ترویج دهیم، تصریح کرد: زمانی می توان در حوزه اکوتوریسم موفق بود که فصل مشترک گردشگران، ویزیتورها و جوامع محلی شکل گیری طبیعت گردی باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تصریح کرد: اکوتوریسم یا گردشگری طبیعت پایه هایی اساسی دارد که مهمترین آن داشتن تخصص است؛ گردشگر برای مشاهده و درک طبیعت سفر می کند.

ایزدی با بیان اینکه اکوتوریسم باید شامل آموزش و درک متقابل باشد، ابراز داشت: برگزار کنندگان تورهای ما گروه های کوچک و کم جمعیتی تشکیل می دهد اما گاهی شاهد هستیم در تپه های ماسه ای فاجعه اتفاق می افتد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصص لازمه اکوتوریسم است

تخصص لازمه اکوتوریسم است