مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 11:252023-01-25پزشكي

50 درصد مرگ و میر گیلان ناشی از بیماری قلبی و عروقی است


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان حدود 48 تا 50 درصد مرگ و میر استان را ناشی از بیماری های قلبی عروقی عنوان کرد و گفت: گیلان بدترین وضعیت چاقی در همه گروه های سنی در کشور را داراست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید محمود رضوانی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست با خبری با خبرنگاران اظهار کرد: بسیج ملی تغذیه سالم همه ساله از 24 دی ماه تا هفتم بهمن با شعار حال خوب با وزن مناسب در سراسر کشور برگزار می شود و امروز نیز با عنوان چاقی و سلامت روان نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه این شعار به ما می گوید که اگر به دنبال حال خوب هستیم باید وزن مناسب داشته باشیم، افزود: در کشورهای در حال توسعه روند چاقی پیشرونده اما در کشورهای توسعه یافته این روند در حال افزایش و دو برابری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تغذیه مناسب و کنترل وزن را یکی از عوامل مهم سلامت انسان ها عنوان و اضافه کرد: اکنون در جهان بیش از 800 میلیون نفر با چاقی زندگی می کنند.

رضوانی با ارائه تعریف صحیح چاقی و اضافه وزن تاکید کرد: چاقی به عنوان حالتی از تجمع غیرطبیعی بافت چربی شناخته می شود که منجر به بروز خطراتی برای سلامتی است و برای کنترل اضافه وزن باید از دوران کودکی از پرخوری مفرط، عدم تحرک، الگوی غذایی نامناسب مانند مصرف نوشابه، نوشیدنی های قندی و… جلوگیری کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 درصد مرگ و میر گیلان ناشی از بیماری قلبی و عروقی است

50 درصد مرگ و میر گیلان ناشی از بیماری قلبی و عروقی است