مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 11:052023-01-25اقتصادي

دستاوردهای اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدا در شیراز


رییس اداره برنامه ریزی و توسعه سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز با اشاره به اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدا در این شهر، گفت: ما علاوه بر جداسازی زباله از مبدا موفق به تولید کودهای آلی شدیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آزاده بینایی حقیقی امروز در نشست عمومی کارگروه مدیریت پسماند فرهنگستان علوم با موضوع تفکیک از مبدا پسماندهای عادی که در سالن همایش های ابوریحان بیرونی فرهنگستان علوم برگزار شد، کاهش گازهای گلخانه ای، کاهش ورود پسماند به خاک چال ها، کاهش نیاز به سوزاندن پسماند و ذخیره کردن آب را از اثرات تفکیک پسماند از مبدا بر محیط زیست و تغییر اقلیم ذکر کرد.

وی از اجرای طرحی برای تفکیک پسماند از مبدا در شهر شیراز خبر داد و در این باره توضیح داد: تا سال 1369 خدمات مدیریت پسماند توسط شهرداری های مناطق و در فاصله سال های 1369 تا 1377 توســط سازمان خدمات شهری ارائه می شد، ولی سازمان تنظیف و بازیافت مواد شهرداری شیراز در سال 1377 با هدف بهبود وضعیت نظافت شهری و ارتقای مدیریت پسماندها در شهر شیراز تشکیل شد و در زمینه اجرای کلیه عناصر موظف و امور پشتیبانی مدیریت پسماندها شروع به فعالیت کرد.

بینایی با بیان اینکه این سازمان در سال 1387 به نام فعلی یعنی سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز تغییر نام داد، ادامه داد: روزانه 1130 تن پسماند در شهر شیراز تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستاوردهای اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدا در شیراز

دستاوردهای اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدا در شیراز