مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 10:302023-01-25پزشكي

چند باور غلط درباره درمان بیماری های روان


فوق تخصص روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به تاثیر مستقیم سلامت روان بر افزایش کیفیت زندگی افراد، گفت: متاسفانه برخی افراد با وجود آگاهی نسبت به ابتلای خود به بیماری روان، - تصورات اشتباهی در این باره دارند و از بینش کافی نسبت به شرایط خود برخوردار نیستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر جمال شمس به شایع ترین باورهای غلط و متداول درباره درمان با داروهای روانپزشکی اشاره کرد و افزود: فردی که به بیماری های روان مبتلا است به طور مثال افسردگی یا اضطراب دارد و به پزشک مراجعه نمی کند دقیقا مثل کسی است که مبتلا به بیماری قلبی یا فشار خون است و به درمان اهمیتی نمی دهد.

وی با اشاره به این باور اشتباه که تمامی داروهایی که در روانپزشکی برای درمان بیمار استفاده می شود، خواب آور است، اظهار کرد: داروهایی که برای اختلالات روان تجویز می شود بسیار متنوع اند و این باور که به محض مراجعه به روانپزشک داروهایی به شما تجویز می شود که مدام در رختخواب باشید و از درس، کار و زندگی باز می مانید باور و تصور اشتباهی است.

شمس با بیان این که بسیاری از مبتلایان به بیماری های روان به دلیل تفکرات اشتباه نسبت به داروهای روان درمانی به پزشک مراجعه نمی کنند، ادامه داد: این افراد حاضرند رنج ناشی از اختلالات روان را تحمل کنند، اما از ترس خواب آور بودن این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند باور غلط درباره درمان بیماری های روان

چند باور غلط درباره درمان بیماری های روان