مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 09:102023-01-25پزشكي

روند افزایشی چاقی نگران کننده است


معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: یکی از نگرانی های بزرگ سیستم بهداشتی کشور، روند رو به افزایش چاقی، بویژه در کودکان است.

- دکتر ابراهیم شکیبا با بیان اینکه روند سریع چاقی در کودکان ناشی از سبک زندگی و الگوی غذایی ناسالم رایج در جامعه است، اظهار کرد: امروزه شاهد روند سریع روبه رشد چاقی و اضافه وزن در تمامی گروه های سنی، به ویژه در کودکان هستیم که بیشتر ناشی از سبک زندگی و بدنبال آن الگوی غذایی ناسالم رایج در جامعه است و این امر به یکی از نگرانی های بزرگ سیستم بهداشتی کشور تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اهمیت پیشگیری و درمان چاقی کودکان، عنوان کرد: در غیر اینصورت، روند ایجاد و تشدید مشکلات ناشی از آن تا بزرگسالی ادامه خواهد یافت و جامعه را با مشکلات متعدد ناشی از این بیماری درگیر خواهد کرد.

شکیبا با بیان اینکه براساس برآوردهای سازمان بهداشت جهانی، آمار چاقی رو به افزایش بوده، عنوان کرد: برای پیشگیری از این امر، اطلاع رسانی به شکل مناسب با بیان دلایل و عوامل ایجاد کننده و ارائه راهکارهای علمی و اجرایی در سطح جامعه و با توجه به گروه های سنی، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی افزود: باید با افزایش آگاهی، تغییر نگرش و رفتار، بهبود وضعیت تحرک بدنی متناسب، نظارت بر تولید مواد غذایی و بهبود شیوه زندگی، زمینه رف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند افزایشی چاقی نگران کننده است

روند افزایشی چاقی نگران کننده است