مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 09:002023-01-25پزشكي

7 باور اشتباه درباره سلامت روان


فوق تخصص روانپزشکی، با اشاره به تاثیر مستقیم سلامت روان بر افزایش کیفیت زندگی افراد، گفت: متاسفانه برخی افراد، تصورات اشتباهی در خصوص سلامت روان دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، جمال شمس، به شایع ترین باورهای غلط و متداول درباره درمان با داروهای روانپزشکی اشاره کرد و افزود: فردی که به بیماری های روان مبتلا است به طور مثال افسردگی یا اضطراب دارد و به پزشک مراجعه نمی کند دقیقاً مثل کسی است که مبتلا به بیماری قلبی یا فشار خون است و به درمان اهمیتی نمی دهد.

وی با اشاره به این باور غلط که تمامی داروهایی که در روانپزشکی برای درمان بیمار استفاده می شود خواب آور است، اظهار کرد: داروهایی که برای اختلالات روان تجویز می شود بسیار متنوع هستند و این باور که به محض مراجعه به روانپزشک داروهایی به شما تجویز می شود که مدام در رختخواب باشید و از درس، کار و زندگی باز می مانید، باور و تصور اشتباهی است.

شمس با بیان اینکه بسیاری از مبتلایان به بیماری های روان به دلیل تفکرات اشتباه نسبت به داروهای روان درمانی به پزشک مراجعه نمی کنند، ادامه داد: این افراد حاضرند رنج ناشی از اختلالات روان را تحمل کنند اما از ترس خواب آور بودن این داروها که متأسفانه باوری غلط است به پزشک مراجعه نکنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7 باور اشتباه درباره سلامت روان

7 باور اشتباه درباره سلامت روان