مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 23:452023-01-24اجتماعي

پدیده گرد و غبار در شش ماه اول سال قم را آزار می دهد


در 6 ماهه نخست سال پدیده گرد و غبار، استان قم را آزار می دهد که این امر به دلیل کاهش حقابه ها و همچنین افزایش خشکسالی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید رضا موسوی عصر سه شنبه در نشست نخبگان حوزوی و دانشگاهی و همچنین گروه های حامی محیط زیست که در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار شد اظهار داشت: ظرفیت منابع و سفره های زیرزمینی به دلیل عدم تأمین حقابه ها کاهش یافته و امروز شاهد هستیم که کانون های گرد و غبار به فاصله 20 کیلومتری قم رسیده اند.

مدیر کل محیط زیست استان قم عنوان داشت: حقابه های استان قم از رودخانه های قره چای و قمرود به صفر رسیده و از سوی دیگر دبی آب رودخانه شور نیز کاهش داشته است.

موسوی مشکینی بیان داشت: در 6 ماهه نخست سال پدیده گرد و غبار، استان قم را آزار می دهد که این امر به دلیل کاهش حقابه ها و همچنین افزایش خشکسالی است.

وی افزود: در تیر ماه امسال 23 روز، قم متأثر از گرد و غبار بود که بخش عمده ای از آن ناشی از کانون های گرد و غبار داخلی بوده است.

مدیر کل محیط زیست استان قم با بیان اینکه متوسط بارش در استان قم 160 میلیمتر است افزود: میزان تبخیر نیز 3500 میلی متر در سال است که این شرایط سبب ایجاد خشکسالی در استان شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پدیده گرد و غبار در شش ماه اول سال قم را آزار می دهد

پدیده گرد و غبار در شش ماه اول سال قم را آزار می دهد