مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 17:452023-01-23دانش

فارسی نگاری سهروردی در تب تند عربی نویسی


سهروردی همانند ابن سینا و امام غزالی، هم به زبان عربی می نویسد و توجه دارد که زبان نخست جهان اسلام و زبان رسمی علم و انتشار کتاب است، - هم فارسی نویسی را دنبال می کند و به زبان فارسی توجه دارد که برای ما بسیار مهم است.

البته، کار سهروردی در نوع خودش بسیار منحصربه فرد و قابل اعتناست و پیشینه و سابقه ای ندارد.

مدرس زاده سپس به موانع دیده شدن نثر سهروردی می پردازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا عبدالرضا مدرس زاده - دانشیار دانشگاه آزاد - این سخنان را در سی وهفتمین نشست از مجموعه درس گفتارهایی درباره سهروردی شهر کتاب گفت که به موضوع سهروردی و نثر فارسی اختصاص داشت.

در ادامه بخش هایی از سخنان در این نشست خواهد آمد: بر اساس آثار در دسترس، نثر فارسی در نیمه نخست قرن چهارم در خراسان شکل گرفته است؛ یعنی حدود 100 سال دیرتر از شعر فارسی.

البته در متون کهن و در مجموعه کارنامه ادب فارسی اشاراتی به دیگر گونه های نثر فارسی وجود دارد که متأسفانه بسیاری از آنها از میان رفته است.

اما به هرحال کارهایی مثل مقدمه شاهنامه ابومنصوری و ترجمه تاریخ بلعمی ، ترجمه تفسیر طبری ، کتاب الأبنیه عن الحقایقِ الأدویه و آثار مشابه نشان می دهد که نثر فارسی در مقطع میانه ی قرن چهارم راه خودش را پیدا کرده و بیشتر در حوزه ی کتاب ها و آثاری است که جامعه به نوعی به آنها نیاز داشته اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارسی نگاری سهروردی در تب تند عربی نویسی

فارسی نگاری سهروردی در تب تند عربی نویسی