مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 17:352023-01-23سياسي

زمین خواری، چالش مهم منابع طبیعی کشور


رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: 135 میلیون هکتار از 165 میلیون هکتاری مساحت کشورمان را اراضی منابع طبیعی تشکیل می دهد که امروز با چالش های محتلفی روبروست و یکی از این چالش های مهم پدیده زمین خواری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا عباسعلی نوبخت در نخستین جلسه سامانه مدیریت پنجره واحد زمین که با حضور نمایندگان دستگاه ها و سازمان های مرتبط با امور زمین پیش از ظهر امروز در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برگزار شد، حفاظت از منابع طبیعی کشور را امری بسیار مهم و حیاتی در کشور برشمرد و اظهارکرد: 135 میلیون هکتار از 165 میلیون هکتاری مساحت کشورمان را اراضی منابع طبیعی تشکیل می دهد که امروز با چالش های محتلفی روبروست و یکی از این چالش های مهم پدیده زمین خواری است که دلمشغولی فراوانی را برای منابع طبیعی ایجاد کرده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به گستره وسیع عرصه های ملی و پراکندگی آن در سطح کشور گفت: حفاظت و حراست از عرصه های منابع طبیعی تکلیف سازمان های تخصصی دولت است و در این میان نقش سازمان منابع طبیعی کشور پر اهمیت است.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه مدیریت حفاظت حدود 85 درصد از عرصه های کشور بر عهده سازمان منابع طبیعی است، راه اندازی این سامانه کمک شایسته ای به امر حفاظت و مدیریت عرصه های ملی و دولتی خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمین خواری، چالش مهم منابع طبیعی کشور

زمین خواری، چالش مهم منابع طبیعی کشور