مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 13:502023-01-23اقتصادي

تولید سالانه 290 هزار مترمربع فرش دستبافت در آذربایجان غربی


سرپرست معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: سالانه 290هزار مترمربع فرش دستبافت در استان تولید می شود.

- ایسنا/آذربایجان غربی سرپرست معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: سالانه 290هزار مترمربع فرش دستبافت در استان تولید می شود.

فرهمند در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه صادرات فرش دستبافت استان به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام می شود، تصریح کرد: میزان صادرات مستقیم از مرزهای استان بسیار کم است اما میزان صادرات به صورت غیرمستقیم سالانه 20میلیون دلار است.

سرپرست معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه تجار فرش دستبافت استان را از تهران و تبریز خریداری و صادر می کند،گفت: تجار چندان راغب و مشتاق به کشف بازارهای جدید نیستند و از مسیر قدیمی صادرات استفاده می کنند.

فرهمند بااشاره به اینکه در حال حاضر 234 کارگاه قالی بافی در استان فعال است، خاطر نشان کرد: در سطح استان 72 هزار بافنده فرش شناسایی شده است.

وی اظهار کرد: ازبین بافنده های فرش شناسایی شده در استان، 12هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و 9600 نفر تحت پوشش بیمه صندوق اجتماعی، کشاورزی، روستایی و عشایری هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه 290 هزار مترمربع فرش دستبافت در آذربایجان غربی

تولید سالانه 290 هزار مترمربع فرش دستبافت در آذربایجان غربی