مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 11:202023-01-23سياسي

ماه رجب فرصتی طلایی برای تقرب به درگاه الهی


رییس حوزه علمیه علوی شهر هیدج کفت: ماه رجب فرصتی طلایی برای تقرب به درگاه الهی است.

- حجت الاسلام احمد صالحی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب، اظهار کرد: رجب یکی از ماه های حرام است که حتی در زمان جاهلیت نیز این ماه از جایگاه والایی برخوردار بود تا جایی که در این ماه از جنگ و خونریزی پرهیز می کردند.

وی با اشاره به فضیلت بالای ماه رجب نزد خداوند متعال، تصریح کرد: خداوند در آیه 36 سوره توبه می فرماید: به درستی که تعداد ماه ها نزد خداوند دوازده ماه است که چهار ماه آن، ماه حرام است.

طبق بیان روایات، یکی از چهار ماه حرام، ماه رجب است که بر خلاف سه ماه ذی القعده، ذی الحجه و محرم که به دنبال هم آمده اند، این ماه به تنهایی و جدای از آنها واقع شده است.

این کارشناس مسائل دینی روزه داری را یکی از بهترین اعمال ماه رجب عنوان کرده و افزود: رجب نام نهری در بهشت است و کسانی که در این ماه پر رحمت روزه می گیرند خداوند از مایع آن نهر که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین تر است به آنها خواهد نوشاند.

صالحی استغفار را از دیگر اعمال سفارش شده در ماه رجب عنوان کرد و گفت: استغفار با الفاظ متعدد در مفاتیح الجنان آمده است و مستحب است انسان در طول روز هزار بار استغفار کند و اگر در طول روز میسر نشد در طول ماه این کار را انجام دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماه رجب فرصتی طلایی برای تقرب به درگاه الهی

ماه رجب فرصتی طلایی برای تقرب به درگاه الهی