مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 09:402023-01-23پزشكي

ارائه خدمات رادیوتراپی و آنکولوژی به صورت رایگان در قم


بخش فوق تخصصی رادیوتراپی و آنکولوژی قم در مجموعه بیمارستان شهید بهشتی دایر و به همت خیریه شادروان کوهستانی بنا شده است که در آن خدمات رادیوتراپی و شیمی درمانی با تعرفه رایگان به بیماران ارائه می شود.

- سرطان سومین عامل مرگ ومیر کشور است که طی سالیان اخیر شیوع آن افزایش چشمگیری داشته و درمان آن یکی از چالش های اصلی سیستم درمانی به شمار می آید و پرتو درمانی یکی از مراحل اصلی آن به شمار می رود.

طبق آمار سازمان بهداشت جهانی حدود دو سوم بیماران مبتلا به سرطان به پرتو درمانی نیاز دارند.

در استان قم سالیانه بین هزار تا هزار و پانصد نفر نیاز به تردد مکرر یا اقامت یک تا دو ماهه برای دریافت خدمات دارند که دریافت این خدمات افزون بر رنج بیماری مشکلات عدیده ای برای بیمار و خانواده وی به همراه دارد.

این مرکز، در مساحت 2500 مترمربع با بودجه خیرین با اختصاص 12 میلیارد ریال اعتبارات دولتی و 92 میلیارد ریال اهدایی مقام معظم رهبری در سه طبقه با زیربنایی به متراژ 3 هزار مترمربع به پایان رسید که برای ارائه خدمات شیمی درمانی تجهیز و مجهز شد.

طبقه میانی برای ارائه خدمات شیمی درمانی تجهیز و راه اندازی شد و طبقه زیرین که برای رادیوتراپی در نظر گرفته شده بود توسط خیریه حاج حسین کوهستانی با اختصاص 2500 میلیارد ریال و مساعدت وزارت بهداشت در تخصیص ارز دول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه خدمات رادیوتراپی و آنکولوژی به صورت رایگان در قم

ارائه خدمات رادیوتراپی و آنکولوژی به صورت رایگان در قم