مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 09:202023-01-23فرهنگي

یک کارگردان دیگر که اجل مهلت تماشای فیلمش را نداد


حسین شهابی، کارگردان سینما در حالی با مرگ ناگهانی خود دوستان و همکارانش را در اندوه فرو برد که از چند ماه قبل در تدارک اکران آخرین فیلمش بود و اتفاقا خودش هم یکی از نقش های اصلی آن را ایفا کرده بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسین شهابی متولد هفتم آذرماه سال 1346 در دهه 70 با ساخت فیلم های کوتاه و بلند تجربی به طور جدی شروع کارش را در سینما رقم زد و بعد در ابتدای دهه 90 اولین فیلم بلند سینمایی خود را کارگردانی کرد.

او فیلم به خاطر مهدی را ساخت که به اکران درنیامده و روز روشن که در سی ویکمین جشنواره فیلم فجر تندیس بهترین فیلمنامه را دریافت کرد از شناخته شده ترین فیلم های این فیلمساز است.

او دقیقا یک دهه قبل یعنی در سال 1391 با همین فیلم در جشنواره فجر شرکت کرد و حالا در آستانه چهل ویکمین دوره و در شرایطی که در فکر ساخت یک فیلم جدید بود، از دنیا رفت.

بیشتر بخوانید: کارگردان روز روشن : فیلمم را با اثر استاد بیضایی مقایسه نمی کنم نشست خبری روز روشن در سی ویکمین جشنواره فیلم فجر شهابی پس از روز روشن تا سال 1395 سه فیلم بلند دیگر با نام های حراج ، بی صدا و آزاد به قید شرط را نویسندگی و کارگردانی کرد و در بیشتر آثارش بیش از آنکه درگیر حضور بازیگران ستاره و گیشه باشد، دغدغه طرح موضوعات و داستان هایی از زندگی و مشکلات انسان را داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک کارگردان دیگر که اجل مهلت تماشای فیلمش را نداد

یک کارگردان دیگر که اجل مهلت تماشای فیلمش را نداد