مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 13:002023-01-22دانش

تولید لباس های ضد باکتری برای آتش نشان ها و سربازان


دانشمندان موفق به تولید لباس های ضد ویروس و باکتری برای آتش نشان ها و سربازان شده اند که پارچه بکار رفته در آن می تواند ویروس ها را از بین ببرد.

- جی پلاس ، به نقل از آی ای، آیا می دانستید لباسی ساخته شده است که می تواند ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد؟ این لباس مخصوص به محافظت از افرادی که از ما محافظت می کنند، کمک می کند، اما استفاده از آن به عنوان یک پوشش محافظ روی لباس آنها یک چالش بزرگ است.

ایسنا نوشت؛ بر اساس بیانیه مطبوعاتی پژوهشگران دانشگاه آلبرتا اکنون در تلاش هستند تا این پارچه های خودتمیز شونده را برای خط تولید و در نهایت، تعبیه روی انواع لباس ها مناسب کنند.

سازگار با تولید در سطح صنعتی پاتریشیا دولز، پژوهشگر ارشد این پژوهش می گوید: ما می خواهیم این فناوری را از آزمایشگاه بگیریم و آن را به گونه ای توسعه دهیم که برای فرآیندهای تولید در سطح صنعتی کارآمد و سازگار باشد.

این یک گام بسیار بزرگ است.

این پروژه یک ساله بر بهبود عملکرد کوتاه مدت و بلندمدت این روکش پارچه ای متمرکز است و هدف این است که تولید صنعتی آن در مقیاس وسیع از نظر اقتصادی امکان پذیر شود.

این کار با تقریباً یک میلیون دلار بودجه از سوی برنامه نوآوری برای تعالی دفاعی و امنیتی وزارت دفاع ملی آمریکا پشتیبانی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید لباس های ضد باکتری برای آتش نشان ها و سربازان

تولید لباس های ضد باکتری برای آتش نشان ها و سربازان