مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 11:002023-01-22دانش

کشف یک شهاب سنگ 7.7 کیلوگرمی در جنوبگان


دانشمندان بلژیکی از کشف یک شهاب سنگ بزرگ در جنوبگان خبر داده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، گروهی از دانشمندان شرایط نامناسب صحرای یخی جنوبگان را تحمل کرده اند تا پنج شهاب سنگ جدید از جمله یک سنگ فضایی بزرگ با وزن نزدیک به 17 پوند(7.

7 کیلوگرم) را پیدا کنند.

این گروه پژوهشی شامل ماریا والدز (Maria Valdes)، پژوهشگر موزه فیلد (Field Museum) و دانشگاه شیکاگو (UChicago) بود که تخمین زد از 45 هزار شهاب سنگی که تا به امروز در زمین یخی جنوبگان کشف شده اند، تنها 100 شهاب سنگ به اندازه این عضو جدید که دقیقا 16.

7 پوند(7.

6 کیلوگرم) وزن دارد، بوده اند.

والدز گفت: در مورد شهاب سنگ ها، اندازه لزوما مهم نیست و حتی ریزشهاب سنگ های کوچک می توانند از نظر علمی فوق العاده ارزشمند باشند اما پیدا کردن شهاب سنگ بزرگی مانند این نمونه، نادر و هیجان انگیز است.

این گروه که سرپرستی آن را وینسیان دیبایل (Vinciane Debaille)، دانشمند سیاره شناسی دانشگاه آزاد بروکسل (ULB) بر عهده دارد، نخستین گروهی است که مکان های جدید و بالقوه ای را که با استفاده از تصاویر ماهواره ای نقشه برداری شده بودند، برای یافتن شهاب سنگ کاوش می کند.

دیبایل گفت: رفتن به یک ماجراجویی برای کاوش در مناطق ناشناخته، هیجان انگیز است اما باید با این واقعیت نیز کنار بیاییم که کاوش روی زمین بسیار دشوارتر از زیبایی تصاو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف یک شهاب سنگ 7.7 کیلوگرمی در جنوبگان

کشف یک شهاب سنگ 7.7 کیلوگرمی در جنوبگان