مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 10:252023-01-22فرهنگي

بناها و خانه های تاریخی دزفول در مرز نابودی و تخریب هستند


سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دزفول با اشاره به وضعیت رسیدگی به احیا و مرمت بناهای تاریخی دزفول و موانع و کاستی های این حوزه، - ایسنا/خوزستان سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دزفول با اشاره به وضعیت رسیدگی به احیا و مرمت بناهای تاریخی دزفول و موانع و کاستی های این حوزه، گفت: عدم تمایل مالکان به همکاری با اداره میراث فرهنگی با هدف مرمت و احیای این بناها باعث شده مقدار زیادی از این خانه های تاریخی تا مرز نابودی و تخریب پیش بروند.

حمیدرضا خادم در گفت و گو با ایسنا گفت: برخی مالکان خانه های تاریخی خود را به حال خود رها کرده اند و در مرمت و بازسازی مشارکت نمی کنند و این امر موجب بروز بسیاری از مشکلات و کندی در روند مرمت و بهسازی می شود.

او با اشاره به محدودیت های اعتباری اداره میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: مساله اصلی اینجاست که بسیاری از خانه های تاریخی دزفول تحت مالکیت بخش خصوصی هستند و ورود ارگان های دولتی به بحث مرمت و تغییر کاربری این بناهای تاریخی مستلزم همکاری مشترک مالکان است.

وی ادامه داد: علاوه بر کمبود اعتبارات میراث فرهنگی این محدود بودن آفتی برای حفظ آثار تاریخی شده است، چراکه شرط اصلی برای ورود و مرمت بناها رضایت و اجازه صاحب خانه است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بناها و خانه های تاریخی دزفول در مرز نابودی و تخریب هستند

بناها و خانه های تاریخی دزفول در مرز نابودی و تخریب هستند