مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 19:552023-01-21سياسي

رونمایی از طرح ملی اصلاح الگوی کشت در ملایر


طرح ملی الگوی کشت شهرستان ملایر امروز -شنبه یکم بهمن ماه- با حضور معاون آب و خاک وزیر جهاککشاورزی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی رونمایی شد.

- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در این آیین، سند اصلاح الگوی کشت را یک سند ملی خواند و گفت: این طرح حدود سه ماه و نیم قبل در وزارت جهادکشاورزی توسط معاون اول رییس جمهور و با حضور مسئولان کشوری رونمایی شد.

حجت الاسلام احد آزادیخواه سند الگوی کشت را اقدامی فراوزارتخانه ای دانست و مطرح کرد: این سند ویژه جهادکشاورزی نیست و بسیاری از وزارتخانه ها از جمله وزارت نیرو، وزارت کشور و سایر وزارتخانه ها را دربرمی گیرد.

آزادیخواه تصریح کرد: محتوای الگوی کشت این است که ما در حوزه امنیت غذایی نیازمندی ها و توانمندی هایمان را با هم تراز کرده و برابر با نیازمندی هایمان از توانمندی ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه طبق این سند باید محدودیت ها و مشکلات را در کشت و کشاورزی لحاظ کنیم، افزود: باید با اولویت بندی محدودیت هایی از جمله کمبود آب، شرایط اقلیمی و مراقبت از منابع آب و خاک، به کشت محصولات کشاورزی بپردازیم.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت ادامه داد: اگر اولویت در حوزه کشاورزی کشت گندم است، کشاورزی را به سمت کشاورزی گندم محور، ذرت محور و دانه های روغنی محور سوق دهیم تا محصولات اساسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از طرح ملی اصلاح الگوی کشت در ملایر

رونمایی از طرح ملی اصلاح الگوی کشت در ملایر