مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 16:252023-01-21بين الملل

رایزنی ترکیه با انگلیس برای توافق تسلیحاتی 10 میلیارد دلاری


یک وبگاه انگلیسی خبر داد، آنکارا در حال رایزنی با لندن برای خرید ادوات نظامی از قبیل جنگنده های یوروفایتر به ارزش 10 میلیارد دلار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سه منبع مطلع به وبگاه انگلیسی میدل ایست آی خبر دادند، ترکیه درباره نهایی کردن بسته بزرگی از تسلیحات شامل جت جنگنده، هواپیمای ترابری، موتور و ناوچه با انگلیس مذاکره کرده است.

انتشار این خبر در شرایطی انجام شده که حلوسی آکار وزیر دفاع ترکیه روز یکشنبه هفته گذشته به لندن سفر و با بن والاس همتای انگلیسی خود دیدار کرد.

منابع مطلع به وبگاه انگلیسی میدل ایست آی گفتند، وزرای دفاع ترکیه و انگلیس در این دیدار احتمال خرید جت های یوروفایتر، هواپیماهای ترابری سی-130 ، ناوچه های نوع 23 و همچنین موتور برای تانک های جنگی ام 60 بررسی کردند.

بنا بر گزارش این رسانه، ارزش توافقی که ترکیه و انگلیس در حال رایزنی می باشند، بیش از 10 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

یک منبع ترکیه ای که نخواست نامش فاش شود، به میدل ایست آی گفت: ما در حال ارزیابی گزینه های خود در این بسترها هستیم اما در مراحل نهایی مذاکرات نیستیم .

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس در پاسخ به سوال این رسانه در خصوص رایزنی های بن والاس و حلوسی آکار به تکرار یک گزاره کلی بسنده کرد و گفت: وزیر دفاع (انگلیس) با همتای ترکیه ای خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی ترکیه با انگلیس برای توافق تسلیحاتی 10 میلیارد دلاری

رایزنی ترکیه با انگلیس برای توافق تسلیحاتی 10 میلیارد دلاری