مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 13:552023-01-21اقتصادي

حمایت از کوله بران و مرزنشینان به چه شکل ممکن است؟


عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران می گوید راه حمایت از مرزنشینان و کوله بران از سیاست های کلان و طولانی مدت می گذرد و برنامه های کوتاه مدت در بهترین حالت به شکل یک مُسکن عمل می کنند.

- علی شریعتی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در سال های گذشته برای اقتصاد ایران مشکلات فراوانی ایجاد کرده، موضوع قاچاق است.

این مسئله البته به شکلی دوگانه عمل می کند، ما از سویی با قاچاق کالا به داخل کشور مواجه بوده ایم و از سوی دیگر با برخی سیاست های غلط ارزی، قاچاق معکوس نیز در حوزه های مختلف در اقتصاد ایران دیده شده است به شکلی برخی کالاهایی که ارز 4200 تومانی می گرفتند، به شکل غیر رسمی و پنهان از کشور خارج می شدند.

وی با بیان اینکه ریشه بخشی از قاچاق به سیاست های محدودکننده وارداتی ما باز می گردد، بیان کرد: ما در سال های گذشته شاهد آن بوده ایم که بسیاری از کالاهایی که بعضا مصرفی هستند نیز در فهرست ممنوعیت های وارداتی قرار گرفته اند و همین موضوع باعث شده این کالاها از مسیرهای غیر رسمی به کشور وارد و در بازار عرضه شوند.

از لوازم خانگی گرفته تا لوازم آرایشی، همچنان سهم کالاهای خارجی در بازار بسیار بالاست و با ممنوعیت واردات رسمی، این کالاها از مبادی غیر رسمی وارد کشور می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت از کوله بران و مرزنشینان به چه شکل ممکن است؟

حمایت از کوله بران و مرزنشینان به چه شکل ممکن است؟