مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 09:402023-01-21اقتصادي

سایه سنگین رکود بر کارگاه های خاتم کاری شیخ شبان


حال و روز این روزهای هنرمندان صنایع دستی در کشور و بالتبع آن در چهارمحال و بختیاری تعریفی ندارد، روزگاری در روستای شیخ شبان که مهد تولید خاتم شناخته می شد، - ده ها کارگاه تولید خاتم فعال بود و تقریبا در بسیاری از خانه ها زنان و مردان به تولید این محصول مشغول بودند، اما این کارگاه ها یکی پس از دیگری به تعطیلی کشانده شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزگاری روستای شیخ شبان را به واسطه وجود هنرمندان بی شمار خاتم کار می توانستیم روستای بدون بیکار بنامیم، اما با شیوع بیماری کرونا کم کم رکود بر کارگاه های تولید خاتم در این روستا سایه انداخت و می توان گفت بسیاری از هنرمندان فعال در این حوزه دیگر تمایلی به فعالیت ندارند.

قطعا بازار فروش یکی از مهم ترین شاخص ها برای تقویت تولید و فعالیت هنرمندان فعال در حوزه صنایع دستی محسوب می شود، اما متاسفانه بسیاری از صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری بازار فروشی ندارند و تقاضا باتوجه به بالا رفتن قیمت تمام شده محصولات به شدت کاهش یافته است.

همه بر این امر واقف هستیم که این روزها صنایع دستی جایگاه چندانی در سبد خرید خانوار ندارد و به نوعی یک کالای لوکس محسوب می شود، اما می توان با راهکارهایی هنرمندان صنایع دستی را در فروش محصولاتشان حمایت کرد، یکی از مهم ترین راهکارها فراهم کردن زمینه صادرات صنایع دس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه سنگین رکود بر کارگاه های خاتم کاری شیخ شبان

سایه سنگین رکود بر کارگاه های خاتم کاری شیخ شبان