مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 دی 1401 ساعت 17:202023-01-20اقتصادي

کشاورزی ارگانیک در سوادکوه مورد تاکید است


رییس اداره آموزش و ترویج شهرستان سوادکوه با اعلام اینکه در شهرستان سوادکوه محصولات کشاورزی ارگانیک تولید می شود، گفت: هر 15 روز به صورت سرزده کارشناسان حفظ نباتات اراضی کشاورزی را رصد می کنند تا از انواع سموم استفاده نشود در صورت مشاهد برخورد قانونی خواهد شد.

- امیدعلی باباپور در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه کشاورزی مانند هر کاری چالش های زیادی دارد ولی با تلاش کشاورز و کمک های دولت کشت برنج مقرون به صرفه است، اظهار کرد: در کنار کشت گندم و جو؛ پرورش دام های سنگین و سبک در سوادکوه مورد توجه است این اقدام نشان می دهد تولید و مصرف از زمین های کشاورزی باعث بهره وری می شود.

وی با بیان اینکه 1669 هکتار از اراضی سوادکوه به کشت دیم گندم، جو، علوفه اختصاص دارد، افزود: 675 هکتار از زمین های آبی سوادکوه به زیر کشت شالیزار، برنج، کاه و شبدر رفته است، همچنین 1249 هکتار از اراضی این منطقه به باغ ها اختصاص دارد.

رییس آموزش و ترویج سوادکوه با اعلام اینکه بیش از 2 تن گندم، یک تن و 800 کیلوگرم جو، 3 تن و 400 کیلوگرم برنج از محصولاتی است که از زمین های زیر کشت این منطقه برداشت شده است، تصریح کرد: با وجود ماشین آلات کشاورزی که در شهرستان سوادکوه کاربرد دارد موجب شد تا این صنعت را به سمت نیمه مکانیزه شدن پیش ببرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزی ارگانیک در سوادکوه مورد تاکید است

کشاورزی ارگانیک در سوادکوه مورد تاکید است