مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 دی 1401 ساعت 11:352023-01-19اقتصادي

ورود مسافر از پایانه مرزی لطف آباد خراسان رضوی 23 برابر افزایش یافت


مدیر پایانه مرزی لطف آباد خراسان رضوی گفت: هزار و 517 مسافر از کشور ترکمنستان از طریق پایانه مرزی لطف آباد شهرستان درگز طی 9 ماهه سال جاری به عنوان دوره پساکرونا و بدون محدودیتهای کرونایی وارد جمهوری اسلامی ایران شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 23 برابر افزایش داشته است.

- محسن رکنی اظهار کرد: با توجه به بازگشایی مرز پس از بهبود وضعیت شیوع بیماری کرونا توسط کشور ترکمنستان در تیر ماه امسال و تداوم محدودیت تردد از پایانه مرزی باجگیران، تردد مسافران ورودی از این معبر مجاز زمینی رشد چشمگیری داشته است.

وی افزود:شبکه بهداشت و درمان شهرستان و فرماندار درگز تمهیدات خوبی در زمینه بهره برداری از بخش ویژه (VIP) بیمارستان امام خمینی(ره) شهر درگز صورت داده که رغبت اتباع ملیت ترکمنستان برای استفاده از این فرصت درمانی را در پی داشته است.

مدیرپایانه مرزی لطف آباد تصریح کرد: ظرفیت درمانی یاد شده در قالب احیای گردشگری سلامت در افزایش تردد مسافران ورودی تاثیر گذار بوده است.

رکنی به کاهش 68 درصدی خروج مسافران در بازه زمانی یاد شده از این پایانه مرزی اشاره و گفت: تاکید طرف ترکمنستانی بر انجام آزمایشهای کرونا برای ورود به کشور یکی از عوامل کاهش این آمار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود مسافر از پایانه مرزی لطف آباد خراسان رضوی 23 برابر افزایش یافت

ورود مسافر از پایانه مرزی لطف آباد خراسان رضوی 23 برابر افزایش یافت