مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 دی 1401 ساعت 10:302023-01-19اجتماعي

تداخل 19 روستای فومن با مناطق چهارگانه محیط زیست


فرماندار فومن، با بیان اینکه از 130 روستای بالای 20 خانوار شهرستان فومن 101 روستا درگیر تداخل با اراضی ملی است، گفت: 19 روستای شهرستان فون در داخل طرح هادی جزو محدوده چهارگانه محیط زیست است و نمی توانیم ساخت و ساز داشته باشیم.

- موسی فکور، با اشاره به مشکل تداخل طرح هادی با اراضی ملی در شهرستان فومن، اظهار کرد: یکی از مطالبات اصلی مردم شهرستان فومن تداخل اراضی ملی با خانه های آنان در محدوده طرح هادی است.

وی با بیان اینکه از 130 روستای بالای 20 خانوار شهرستان فومن 101 روستا درگیر این تداخلات هستند، افزود: رسیدگی به این موضوع در دستور کار جدی فرمانداری قرار دارد.

فرماندار شهرستان فومن در گفت وگوی ویژه خبری باران، با اشاره به همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و بنیاد مسکن گیلان در رفع این مشکل، تصریح مرد: متاسفانه شاهد غفلت ماده 4 قانون بنیاد مسکن هستیم؛ این قانون به صراحت اعلام می کند که بنیاد مسکن می تواند تملک اراضی ملی در محدوده طرح هادی را داشته باشد و همه وزارتخانه ها به عنوان مالک دولتی موظف به این واگذاری هستند.

فکور، با بیان اینکه بنیاد مسکن وظیفه دارد در راستای ساماندهی مسکن روستایی این اراضی را در اختیار مردم بگذارد و اقدام به صدور سند کند، گفت: هم اکنون توافق نامه واگذاری اراضی ملی در 18 روستای شهرستان به بن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداخل 19 روستای فومن با مناطق چهارگانه محیط زیست

تداخل 19 روستای فومن با مناطق چهارگانه محیط زیست