مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 19:502023-01-18اجتماعي

صنایع آلاینده عوارض آلایندگی خود را پرداخت کنند


صنایع متعددی در استان هستند که آلایندگی دارند اما عوارض آن را پرداخت نمی کنند که در این محیط زیست موظف است به جد پیگیر این مسئله باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک فرزاد مخلص الائمه امروز در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی اظهار کرد: آلودگی هوای اراک در دو فصل تابستان و زمستان تفاوت هایی باهم دارد؛ در تابستان ریزگردها و در زمستان آلاینده های فسیلی و مازوت سوزی نیروگاه شازند هوای این شهر را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: در سال جاری برای کاهش آلودگی هوا اقدامات مختلفی انجام شد؛ در سفر رییس جمهوری دستوراتی صادر شد که به طور جدی در دستور کار قرار گرفت اما ناترازی گاز باعث شد تا توفیقی حاصل نشود و امکان گازسوز شدن نیروگاه میسر نبود.

استاندار استان مرکزی بیان کرد: بعد از سال 91 به طور میانگین 10 میلیارد مترمکعب مصرف گاز افزایش داشته و به 232 میلیارد مترمکعب در سال 99 رسیده، در سال گذشته این رقم به 238 میلیارد مترمکعب رسیده و پیش بینی می شود در سال جاری نیز مصرف گاز 250 میلیارد مترمکعب پیش بینی می شود.

  مخلص الائمه ادامه داد: در طی 10 سال اخیر پوشش مصرف گاز از 85 درصد به 98 درصد رسیده که همین موضوع باعث ایجاد چالش در این خصوص کرده است، در دو سال گذشته به دلیلی تعطیلی مدارس و دانشگاه به علت بیماری کرونا کمبود گاز به چشم نیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع آلاینده عوارض آلایندگی خود را پرداخت کنند

صنایع آلاینده عوارض آلایندگی خود را پرداخت کنند