مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 11:352023-01-18سياسي

چرا پرونده ثبت جهانی ایذه به نتیجه نمی رسد؟


یک دوستدار میراث فرهنگی با اشاره به قرارگیری پرونده ثبت جهانی ایذه از سال 2007 در فهرست موقت یونسکو گفت: در گذر سال ها پرونده ثبت جهانی ایذه به عنوان بزرگترین موزه روباز جهان، - این شهر آمدورفت مدیران ملی و استانی بسیاری را به خود دید که مدیریت شان هم راستا با جهانی شدن پیش نرفته و هنوز هم این پرونده بدون تکلیف است.

فرامرز خوشاب در گفت وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: هنگامی که ایذه به اعتبار تمدن خود در فهرست موقت میراث فرهنگی یونسکو قرار گرفت نویدی بود برای مردم این شهر که طعم شیرین جهانی شدن شهر و روستای شان را تجربه کنند اما متاسفانه ارمغان ثبت جهانی در فهرست موقت یونسکو برای ایذه تاکنون هیچ بوده است.

وی تصریح کرد: استانداران، فرمانداران، مدیران کل میراث فرهنگی و نمایندگان ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی از جمله نماینده فعلی ایذه با اهمال کاری در پیگیری مطالبات مردم سهوی یا عمدی نقش خود را به خوبی ایفا نکردند و این کم کاری دولتی ها موجی از ناامیدی را در دل مردم ایجاد کرده و در واقع جفا در حق مردم محروم ایذه است.

او با اشاره به بازدید مصطفی پورعلی مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ میراث معنوی و طبیعی کشور، از ایذه گفت: او هنگام بازدید از ایذه اظهار داشت که نه تنها یک اثر بلکه با ظرفیت موجود در این شهر می توان 2 اثر ثبت جهانی داشت و متعجب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا پرونده ثبت جهانی ایذه به نتیجه نمی رسد؟

چرا پرونده ثبت جهانی ایذه به نتیجه نمی رسد؟