مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 11:052023-01-18اقتصادي

تحقق کشت قراردادی گندم در 135 هزار هکتار اراضی گلستان


مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از تحقق طرح کشت قراردادی گندم در 135 هزار هکتار اراضی آبی استان خبر داد و گفت: این طرح در سال زراعی گذشته در 27 هزار هکتار از اراضی کشاورزی اجرا شد.

- سیدصمد ضیایی صبح امروز در گفت وگو با ایسنا برنامه ریزی برای تولید و تأمین نیاز کشور به محصولات و فرآورده های کشاورزی و دامی و توسعه صادرات با رعایت مزیت های نسبی در چارچوب سیاست های بازرگانی کشور را وظیفه اصلی در وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و اظهار کرد: بازار ضامن بقای تولید پایدار است و باید تلاش کنیم تا رونق آن حفظ شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه یکی از مهمترین مباحث و موضوعات تولید در جهاد کشاورزی کشت پاییزه است که کشت قراردادی برای تقویت این بخش در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: این نوع کشت می تواند در بهره وری تولید، ارتقاء امنیت غذایی و جایگاه صنعت کشاورزی در استان نقش بسزایی ایفا کند.

وی کشت قراردادی برای حمایت از تولید گندم برای اراضی آبی را از سیاست های این بخش در استان گلستان عنوان کرد و افزود: مقرر شده بود در سال جاری در 140هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کشت قراردادی گندم انجام شود که با برنامه ریزی های انجام شده در سطح 135 هزار و 562 هکتار محقق شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقق کشت قراردادی گندم در 135 هزار هکتار اراضی گلستان

تحقق کشت قراردادی گندم در 135 هزار هکتار اراضی گلستان