مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 23:402023-01-17پزشكي

میزان مصرف خودسرانه دارو در اردبیل بالا است


رییس اداره پایش و نظارت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: مصرف دارو به شکل خودسرانه در استان اردبیل بالا است و امیدواریم مسئولان تدبیری مناسب در این حوزه بیندیشند.

- جلال کرامت در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: هر چند پزشکان سعی می کنند با نسخه نویسی الکترونیکی مصرف دارو را کنترل و تعدیل کنند اما همچنان برخی داروخانه ها اقدام به فروش خودسرانه و خارج از رویه نسخه نویسی دارو می کنند که این خود دامنه مشکلات را افزایش داده است.

وی تصریح کرد: 40 درصد بودجه بهداشتی کشور صرف خرید دارو می شود که باید در مصرف آن درست و منطقی عمل کرده و از خرید و انبار دارو در منازل و عدم دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز جلوگیری کنیم.

رییس اداره پایش و نظارت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با نسخه نویسی پزشکان ارائه دارو در داروخانه های استان اردبیل در بهترین شرایط انجام می شود و امیدواریم هم صاحبان داروخانه ها و هم مراجعین از درخواست خرید و مصرف داروی خودسرانه و بی رویه پرهیز کرده و زمینه ساماندهی مناسب را در این حوزه فراهم کنند.

کرامت افزود: هر چند بررسی ها نشان می دهد عده ای از هموطنان به دلیل بالا بودن هزینه ویزیت پزشکان اقدام به خرید خودسرانه دارو می کنند اما در قالب نظام سلامت و ارجاع درست، در این زمین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان مصرف خودسرانه دارو در اردبیل بالا است

میزان مصرف خودسرانه دارو در اردبیل بالا است