مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 18:502023-01-17بين الملل

بیانیه پایانی نشست سه جانبه السیسی، محمود عباس و ملک عبدالله در قاهره


مصر امروز (سه شنبه) میزبان نشست سه جانبه سران در قاهره بود تا درباره تحولات مساله فلسطین و اوضاع منطقه ای و بین المللی مرتبط با آن گفتگو شود.

- مصر امروز (سه شنبه) میزبان نشست سه جانبه سران در قاهره بود تا درباره تحولات مساله فلسطین و اوضاع منطقه ای و بین المللی مرتبط با آن گفتگو شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روسیا الیوم، عبدالفتاح السیسی، رییس جمهور مصر، عبدالله دوم، پادشاه اردن و محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در این دیدار بر ضرورت حفظ حقوق مشروع فلسطین و ادامه تلاش های مشترک برای دستیابی به صلحی جامع، عادلانه و پایدار بر اساس تشکیل دو کشور و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای 4 ژوئن 1967 با پایتختی قدس شرقی، مطابق با قوانین بین المللی، قطعنامه های مربوط به مشروعیت بین المللی و ابتکار صلح عربی تاکید کردند.

السیسی و عبدالله دوم مجددا حمایت کامل خود را از تلاش های محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در این شرایط حساسی که مساله فلسطین در بحبوحه چالش های منطقه ای و بین المللی فزاینده به سر می برد، تاکید کردند.

این مقامات بر لزوم حمایت جامعه جهانی از مردم فلسطین و حقوق مشروع آنها و همکاری برای یافتن یک چشم انداز سیاسی واقعی که مذاکرات جدی و موثر را برای حل و فصل مسئله فلسطین بر اساس تشکیل دو کشور را آغاز کند، ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه پایانی نشست سه جانبه السیسی، محمود عباس و ملک عبدالله در قاهره

بیانیه پایانی نشست سه جانبه السیسی، محمود عباس و ملک عبدالله در قاهره