مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 13:052023-01-17پزشكي

بهبود مغز پس از سکته با کمک اسپری کردن دارو در بینی


محققان موسسه فناوری فدرال زوریخ در مطالعه ای اظهار کردند، مولکول های پادتن وارد شده به بینی موش ها منجر به ترمیم آسیب های سکته مغزی در مغز می شود و این امر ممکن است به این دلیل باشد که داروها از طریق سلول های عصبی بویایی عبور می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو ساینتیست، به گفته محققان، داروهایی که با اثرات سکته مغزی مقابله می کنند، می توانند با وارد شدن به داخل بینی(حداقل در موش ها) به مغز منتقل شوند.

ورود مولکول های بزرگ دارو به مغز مدت هاست که به عنوان یک چالش کلیدی پزشکی در نظر گرفته شده است.

اکثر این ترکیبات نمی توانند در مقادیر زیاد به مغز برسند زیرا دیواره رگ های خونی مغز بسیار نفوذناپذیر هستند و چیزی را ایجاد می کنند که به عنوان سد خونی مغز شناخته می شود.

مطالعات قبلی نشان داده اند که برخی داروها ممکن است با حرکت به سمت سلول های عصبی که بو را تشخیص می دهند، از طریق بینی به مغز برسند، زیرا اینها دارای الیاف بلندی هستند که از مجرای بینی به مغز کشیده می شوند.

مارتین شواب از موسسه فناوری فدرال سوییس در زوریخ می گوید، با این حال مشخص نیست که آیا مقدار کافی از مولکول ها به مغز سفر می کنند و می توانند آن گونه که باید فواید پزشکی داشته باشند یا خیر؟ برای کشف این موضوع، شواب و همکارانش فرایند ارسال آنتی بادی از بینی را آزم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهبود مغز پس از سکته با کمک اسپری کردن دارو در بینی

بهبود مغز پس از سکته با کمک اسپری کردن دارو در بینی