مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 04:002023-01-17بين الملل

درخواست انگلیس از آلمان برای موافقت با ارسال تانک به اوکراین


وزیر دفاع انگلیس از آلمان خواست در راستای تداوم جریان بی وقفه تسلیحاتی که به اوکراین سرازیر می شوند، اجازه به ارسال تانک های «لئوپارد-2» برای کی ِیف دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در حالی که از ابتدای سال 2023 متحدان غربی اوکراین به تکاپو افتاده اند تا موج جدید سنگینی از کمک های تسلیحاتی بی سابقه و جدید را برای اوکراین به راه بیندازند، بن والاس ، وزیر دفاع انگلیس روز دوشنبه در یک سخنرانی از آلمانی ها تقاضا کرد با ارسال تانک های لئوپارد برای کی یف موافقت کنند.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، وزیر دفاع انگلیس خطاب به آلمانی ها استدلال کرد این کار آنها موجب خواهد شد کشورهای دیگری راضی به حمایت از اوکراین شوند و برلین را در راه ارسال تانک برای اوکراین تنها نگذارند.

بن والاس در سخنرانی خطاب به پارلمان کشورش گفت: گزارش شده که لهستان نیز بسیار مشتاق به دادن تعدادی از تانک های لئوپاردش به اوکراین است.

فنلاند نیز همینطور.

بن والاس در ادامه التماسش از آلمان برای دادن این تانک ها به اوکراین بیان داشت: کل این فرآیند اکنون وابسته به تصمیمات دولت آلمان است – نه فقط اجازه آنها به ارسال تانک های لئوپارد خودشان برای اوکراین بلکه همچنین مجوز آنها به ارسال این تانک ها از سوی کشورهای دیگر.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست انگلیس از آلمان برای موافقت با ارسال تانک به اوکراین

درخواست انگلیس از آلمان برای موافقت با ارسال تانک به اوکراین