مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 16:402023-01-16سياسي

دشمن زمانی موفق است که بسترهای کارش فراهم باشد


در جنگ ترکیبی که دشمنان علیه ایران راه انداخته اند، زمانی توفیق حاصل می شود که بسترهای مساعد و مناسب برای اقدامات و برنامه ریزی های او فراهم باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، ناصر امین زاده، فعال فرهنگی و رسانه ای، یادداشتی با عنوان بخشی از بسترها و زمینه های موفقیت دشمن در جنگ ترکیبی نوشته است.

متن این یادداشت به این ترتیب است: امام خمینی (ره) بر نقش بی بدیل و حیاتی فرهنگ در حیات جامعه تأکید ویژه داشته و استقلال نهایی جامعه را در گرو استقلال فکری می دانند.

ایشان در پیامی به دانشجویان و دانش آموزان می نویسند: بی شک بالاترین و والاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت اساسی دارد، فرهنگ آن جامعه است.

اساساً فرهنگ هر جامعه هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می دهد و با انحراف فرهنگ، هر چند جامعه در بعدهای اقتصادی، سیاسی، صنعتی و نظامی قدرتمند و قوی باشد، ولی پوچ و پوک و میان تهی است.

اگر فرهنگ جامعه ای وابسته و مرتزق از فرهنگ مخالف باشد، ناچار دیگر ابعاد آن جامعه به جانب مخالف گرایش پیدا می کند و بالاخره در آن مستهلک می شود و موجودیت خود را در تمام ابعاد از دست می دهد.

استقلال و موجودیت هر جامعه از استقلال فرهنگ آن نشأت می گیرد و ساده اندیشی است که گمان شود با وابستگی فرهنگی، استقلال در ابعاد دیگر یا یکی از آنها امکان پذیر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دشمن زمانی موفق است که بسترهای کارش فراهم باشد

دشمن زمانی موفق است که بسترهای کارش فراهم باشد