مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 13:202023-01-15فرهنگي

در ستایش بطالت!


مشهورترین نظریه در این باب کتابی است که برتراند راسل فیلسوف شهیر انگلیسی در سال 1935 با عنوان «در ستایش بطالت» نوشت و برخی به خاطر بار منفی واژه بطالت، - مشهورترین نظریه در این باب کتابی است که برتراند راسل فیلسوف شهیر انگلیسی در سال 1935 با عنوان در ستایش بطالت نوشت و برخی به خاطر بار منفی واژه بطالت، به فراغت یا تن آسانی هم برگردانده اند.

هر چند که در کلام سعدی هم تن آسانی ( که غالبا به غلط تن آسایی می نویسند) بار مثبت ندارد: ایها الناس جهان جای تن آسانی نیست/ مرد دانا به جهان داشتن ارزانی نیست.

 راسل اما می گوید اگر بتوان تنها 4 ساعت در روز کار کرد و باقی اوقات را به فراغت و پرداختن به علایق پرداخت تا جا برای بیکاران هم باز شود چرا که نه؟    عصر ایران؛ مهرداد خدیر- از تعطیلات ناگهانی مراکز اداری و آموزشی و کسب و کار با هدف کاهش مصرف گاز قاعدتا باید به مثابه فرصتی برای فراغت یا تن آسانی و استراحت استقبال شود اما شاهدیم برخی به خاطر آن که از خالی شدن ساعت های کار احساس خلأ و پوچی می کنند، تعطیلات را یا این جور تعطیلی های ناگهانی دوست ندارند.

خاصه این که برنامه ریزی شده نیست یا در این هوای سرد نمی توان بار و بندیل سفر بست و مثلا به شمال یا جای دیگر رفت و مهم تر این که با این اوضاع تورم پول زیاد هم می خواهد و دل خوش و به قول سهراب: دل خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در ستایش بطالت!

در ستایش بطالت!