مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 12:402023-01-14بين الملل

سوئد: به دار آویختن آدمک عروسکی اردوغان، خرابکاری در مسیر عضویت در ناتوست


نخست وزیر سوئد به تظاهرات اخیر معترضان کُرد در مرکز شهر استکهلم که همراه با آویزان کردن عروسکی به شکل رجب طیب اردوغان از یک تیر چراغ برق در این شهر بود، - نخست وزیر سوئد به تظاهرات اخیر معترضان کُرد در مرکز شهر استکهلم که همراه با آویزان کردن عروسکی به شکل رجب طیب اردوغان از یک تیر چراغ برق در این شهر بود، حمله کرده و آن را "خرابکاری" علیه نامزدی کشورش برای پیوستن به ائتلاف ناتو خواند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این تظاهرات که روز چهارشنبه در مقابل ساختمان شهرداری شهر استکهلم برگزار شد، با واکنش خشمگینانه ترکیه روبرو شد.

ترکیه به عنوان یکی از اعضای ناتو، پیشتر سد راه درخواست سوئد برای عضویت در این ائتلاف نظامی غربی تا زمانی که دولت استکهلم خواسته هایش را برآورده کند، شد.

مصطفی شنتوپ، رییس پارلمان ترکیه، دیدارش با آندریاس نورلن، رییس پارلمان سوئد را که قرار بود سه شنبه آینده برگزار شود، لغو کرد.

قانونگذاران ترکیه باید نامزدی سوئد برای عضو شدن در ناتو را برای نهایی شدن این عضویت تصویب کنند.

ترکیه موافقت خود با این نامزدی را مشروط به اقدام سوئد در سرکوب شبه نظامیان کرد ساکن تبعید و دیگر گروه ها که از نظر آنکارا تهدیدی برای امنیت ملی ترکیه هستند، کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوئد: به دار آویختن آدمک عروسکی اردوغان، خرابکاری در مسیر عضویت در ناتوست

سوئد: به دار آویختن آدمک عروسکی اردوغان، خرابکاری در مسیر عضویت در ناتوست