مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 11:052023-01-14اقتصادي

فروش خودرو در بورس بهتر از قیمت گذاری دستوری و قرعه کشی


یک کارشناس صنعت خودرو ضمن اشاره به عملکرد سابق شورای رقابت در تصمیم گیری های مربوط به خودرو که منجر به افزایش زیان هزاران میلیاردی به صنعت خودرو کشور شد معتقد است که نبایست بر پایه همان خطاهای گذشته، - آزمون و خطای تازه ای را آغاز کرد و در ادامه عنوان کرد که فروش خودرو در بورس بهتر از قیمت گذاری دستوری و قرعه کشی است.

حسن کریمی سنجری- کارشناس صنعت خودرو، در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که شورای رقابت دستورالعمل تشکیل کارگروه تخصصی خودرو را با هدف بازنگری دستورالعمل تنظیم قیمت خودرو و پایش عملکرد بازار خودرو در روزهای گذشته تصویب کرد این امر چه تاثیری بر بازار خودرو خواهد داشت؟ ضمن تاکید بر اینکه حضور شورا در هر قامتی، نوعی برگشت به عقب است؛ اظهار کرد: نمی توان با روشی که تجربه به کار بردن آن در گذشته، هزاران میلیارد تومان زیان به صنعت پیشران این کشور وارد کرده، آزمون مجددی را پی ریزی کرد.

عملکرد شورای رقابت در حوزه قیمت گذاری خودرو در گذشته اثربخش که نبوده، خسارت بار هم بوده است.

کافی است به حافظه تاریخی خود رجوع کنیم.

وی افزود: حضور شورای رقابت در عرصه قیمت گذاری تکلیفی خودروسازها آنچنان خسارت بار بود که سیاست گذار خودرویی را وادار کرد تا برای عبور از شرایط سخت ثبت نام در سامانه های فروش خودروسازها که آن هم نا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فروش خودرو در بورس بهتر از قیمت گذاری دستوری و قرعه کشی

فروش خودرو در بورس بهتر از قیمت گذاری دستوری و قرعه کشی