مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 10:362023-01-14سياسي

افزایش سن بازنشستگی مشروط به رضایت کارمندان است


نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره پیشنهاد بودجه ای دولت برای افزایش سن بازنشستگی داد.

- حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به یکی از تبصره های لایحه بودجه سال 1402 مبنی بر اینکه سنوات خدمت مورد قبول برای بازنشستگی تمام مستخدمین مرد و زن دارای حداقل مدرک کارشناسی معتبر در مشاغل اختصاصی در تمام صندوق های بازنشستگی اعم از لشگری و کشوری که در سال 1402 بازنشسته می شوند، در صورت اعلام نیاز دستگاه و رضایت مستخدم بدون رعایت شرط سنی به مدت دو سال افزایش می یابد، اظهار داشت: دولت به دنبال آن است که سن بازنشستگی را دو سال افزایش دهد.

وی بیان کرد: دولت در توضیح دلیل خود برای افزایش سن بازنشستگی می گوید که برخی از صندوق های بازنشستگی در آستانه ورشکستگی هستند و بنابراین هر چقدر سن کار بیشتر باشد، بهتر است.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قبلاً قاعده ای وجود داشت مبنی بر اینکه 27 نفر کار می کردند و 3 نفر بازنشسته می شدند، اما الان این رابطه معکوس شده است و به جایی رسیدیم که 27 نفر بازنشسته می شوند و 3 نفر کار می کنند.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این وضعیت سایه مالی سنگینی را روی صندوق های بازنشستگی انداخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش سن بازنشستگی مشروط به رضایت کارمندان است

افزایش سن بازنشستگی مشروط به رضایت کارمندان است