مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 10:252023-01-14بين الملل

تماشای بزرگترین موشک جهان از زاویه ای استثنایی


موشک غول پیکر استارشیپ شرکت فضایی اسپیس ایکس از فضا قابل رویت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، اسپیس ایکس به تازگی دو بخش وسیله نقلیه عظیم استارشیپ خود را روی هم قرار داده و مرحله فوقانی موشک در بالای مرحله اول آن در پایگاه استاربیس(Starbase) این شرکت در تگزاس جنوبی قابل تماشا است.

این موشک دو بخشی در مجموع حدود 395 فوت(120 متر) قد دارد که بزرگ تر از موشک سترن 5 ماه(Saturn V) ناسا و سامانه پرتاب فضایی جدید این آژانس است که به تازگی ماموریت آرتمیس 1 به ماه را انجام داده است.

همانطور که تصاویر جدید نشان می دهند این موشک فضایی به قدر کافی بزرگ است که از مدار توسط ماهواره های تیزبین قابل رویت باشد.

شرکت بزرگ اروپایی ایرباس با انتشار عکسی از استارشیپ در توییتر نوشت: استارشیپ ما تو را از فضا تماشا می کنیم! ایرباس در حال حاضر دو ماهواره تصویربرداری از زمین موسوم به Pleiades Neo را کنترل می کند که می توانند سازه های کوچکی به اندازه 12 اینچ(30 سانتی متر) را از مدار پایین زمین شناسایی کنند.

دو ماهواره دیگر Pleiades Neo نیز قرار بود در ماه دسامبر 2022 پرتاب شوند، اما با از کار افتادن موشک وگا سی شرکت آریان اسپیس(Arianespace Vega C) از دست رفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تماشای بزرگترین موشک جهان از زاویه ای استثنایی

تماشای بزرگترین موشک جهان از زاویه ای استثنایی