مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 09:552023-01-14بين الملل

السودانی: به تلاش ها برای برگزاری نشست ایران و عربستان ادامه می دهیم


نخست وزیر عراق روابط کشورش با ایران را مثبت و متمایز توصیف و تاکید کرد که بغداد برای نزدیک کردن دیدگاه های ایران و عربستان سعودی تلاش می کند.

- نخست وزیر عراق روابط کشورش با ایران را مثبت و متمایز توصیف و تاکید کرد که بغداد برای نزدیک کردن دیدگاه های ایران و عربستان سعودی تلاش می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق که به آلمان سفر کرده است در گفت وگو با شبکه دویچه وله درباره روابط بغداد با کشورهای همسایه تاکید کرد: روابط متوازن عراق و همسایگان خود بر اساس اصل احترام متقابل، منافع مشترک و عدم مداخله در امور داخلی بهترین رویکرد برای ما به عنوان یک دولت است و مرجعیت حامی روند سیاسی عراق است.

وی در ادامه به گفت گوهای تهران و ریاض برای برقراری مجدد روابط اشاره کرد و گفت: نزدیک کردن نقطه نظرات بین ایران و کشورهای منطقه، از جمله عربستان سعودی رویکردی است که دولت از آن پیروی کرده و آن را ادامه می دهد، زیرا به کاهش تنش در منطقه کمک می کند و این، در امنیت عراق و منطقه بازتاب خواهد داشت.

السودانی همچنین خاطرنشان کرد: پاسخ ایران و عربستان را دریافت کردیم و این تلاش را تا از سرگیری نشست ها (بین ایران و عربستان) در بغداد در آینده نزدیک ادامه خواهیم داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

السودانی: به تلاش ها برای برگزاری نشست ایران و عربستان ادامه می دهیم

السودانی: به تلاش ها برای برگزاری نشست ایران و عربستان ادامه می دهیم