مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 09:402023-01-14پزشكي

چرا «مازریون»؟


یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی گفت: اثرات مازریون شبیه بنفشه است و نباید هرگز آن را خورد، پوست تازه یا پوست مرطوب و خشک شده را فقط باید با مراقبت زیاد روی زگیل ها مالید به ندرت به عنوان یک مالیدنی موضعی برای تسکین درد مصرف می شود.

- زهرا توکلی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به این که طبع مازریون گرم و خشک است، اظهار کرد: ازجمله خواص این گیاه مدر، عرق آور، درمان کک مک و لک های سفید پوست، رفع دندان درد، درمان درد چشم، بواسیر، مسهل، ضد استسقا، پاک کننده روده، درمان اگزمای آبدار، رفع رماتیسم، سیفلیس و مقوی است.

وی ادامه داد: اثرات مازریون شبیه بنفشه است و نباید هرگز آن را خورد، پوست تازه یا پوست مرطوب و خشک شده را فقط باید با مراقبت زیاد روی زگیل ها مالید به ندرت به عنوان یک مالیدنی موضعی برای تسکین درد مصرف می شود.

توکلی با اشاره به عوارض جانبی مازریون، عنوان کرد: مالیدن طولانی آن روی پوست ایجاد تاول می کند و به صورت مداوم باعث ضایعات بافت های زیر جلدی می شود، از طریق خوراکی ممکن است ضایعات شدید دستگاه گوارش بدهد، دانه های آن نیز سمی است.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی بیان کرد: مازریون ایجاد کننده مضراتی بر روی کبد، طحال، سوزش معده و تاول در صورت استفاده مستقیم روی پوست و همچنین باعث ایجاد دیفتری، استفراغ و تورم معده نیز می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا «مازریون»؟

چرا «مازریون»؟