مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 08:152023-01-14سياسي

به نام زن و علیه زن


در حوادث پاییز 1401، چنین وانمود می شد که آشوبگران به دنبال احقاق حقوق زنان هستند و این رویکرد در شعار ها و نماد ها نیز وجه پررنگی یافت.

- خبرگزاری فارس؛ یادداشت- محمدجواد اخوان: در حوادث پاییز 1401، چنین وانمود می شد که آشوبگران به دنبال احقاق حقوق زنان هستند و این رویکرد در شعار ها و نماد ها نیز وجه پررنگی یافت.

هرچند ادعای مطالبه حقوق زنان برای کسانی که فحاشی های رکیک جنسی به بخشی از رفتار روزمره شان تبدیل شده، گزافه ای مضحک بیش نیست، اما نمی توان انکار کرد انتخاب زن به عنوان سوژه اصلی آشوب از سوی هدایتگران اصلی آن کاملاً معنادار و هوشمندانه بود.

هرچند تاریخ 44 ساله انقلاب اسلامی فراز و فرود بسیار داشته و کم ناآرامی و اغتشاش ندیده ایم، اما وجه تمایز برجسته اغتشاشات اخیر آن بود که می توان آن را بی پرده و بی نقاب ترین عنادورزی با جمهوری اسلامی دانست و عوامل و عناصر آن بی هیچ تعارف و ابایی به مقدسات و هنجار های جامعه مسلمان ایرانی هجوم آوردند.

هرچند در دفعات گذشته در پشت ادعاهایی، چون تقلب در انتخابات یا مطالبات معیشتی مردم پنهان شدند، اما این بار از همان ابتدا مستقیماً به ارزش های دینی حمله کردند.

هرچند مهم ترین مسئله عموم مردم مطالبات اقتصادی و معیشتی بود، اما چندان شعاری از این دست در آشوب ها شنیده نشد و حتی حامیان بیرونی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به نام زن و علیه زن

به نام زن و علیه زن