مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 07:102023-01-14اقتصادي

اجرای طرح تولید کشت گل و گیاهان زینتی در نیکشهر


با هدف استفاده بهینه از منابع آبی طرح تولید گل و گیاهان زینتی در نیکشهر اجرا شد .

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر گفت: با هدف استفاده بهینه از منابع آبی طرح تولید گل و گیاهان زینتی در نیکشهر اجرا شد .

عبدالستار سهراب زهی در بازدید از مراکز تولید گل زینتی این شهرستان افزود: برای اولین بار در شهرستان نیکشهر و در مهرماه سال جاری کشت پیاز گلهای نرگس ، نسرین و آمارالیس آغاز شد و هم اکنون این گلها به بار نشسته و روزانه 150 تا 200 شاخه گل توسط بهره برداران برداشت و روانه بازار مصرف می شود.

سهراب زهی گفت: پیاز این گلها توسط سازمان جهاد کشاورزی استان تامین و در اختیار کشاورزان شهرستان نیکشهر قرار گرفته که با شرایط اقلیمی منطقه سازگاری مناسبی دارد.

وی افزود: از مزایای کشت گل نرگس در شهرستان کم آب بر بودن این گیاه زینتی است که در راستای اصلاح الگوی کشت محصولات زراعی در شهرستان در حال ترویج است و امیدواریم بتوانیم کشت و کار این گیاه زینتی را در شهرستان ترویج و توسعه دهیم .

مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر گفت: گلهای شاخه بریده ، نرگس که هم اکنون در شهرستان به بار نشسته جنبه تزیینی داره و در آینده تهیه اسانس و سایر فرآورده آن در دستور کار است که با توسعه گل های زینتی به مرور این اقدامات انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح تولید کشت گل و گیاهان زینتی در نیکشهر

اجرای طرح تولید کشت گل و گیاهان زینتی در نیکشهر