مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 دی 1401 ساعت 18:002023-01-13سياسي

وکیل باید تا پای جان از حق و عدالت دفاع کند/ لزوم شفافیت در عقد قراردادها


وکیل باید دنبال تمییز حق از باطل باشد و تا پای جان از حق دفاع کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، بیژن دارایی عصر امروز در مراسم مراسم تحلیف کارآموزان مرکز وکلا قوه قضاییه لرستان، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن، اظهار کرد: وکالت یکی از صفات و اسماء الهی بوده که در آیات بسیاری از قرآن از آن یاد شده است، در این کتاب آسمانی از وکالت به عنوان یاری دادن و دفاع از مظلوم، عقد ولایت، و عقد سرپرستی یاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: از این رو و با توجه به قداست وکالت، وظایف وکلا بسیار است و باید در این عرصه در مقام احقاق حق و عدالت گام بردارند.

معاون پیشگیری دادگستری لرستان با بیان اینکه در امر وکالت آسیب هایی وجود دارد، افزود: حرفه وکالت اگرچه با سختی و مشکلاتی همراه است، اما با توکل بر خدا و صداقت در گفتار و رفتار می توان از موانع دشوار عبور کرد.

دارایی بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه وکالت به عنوان یکی از موازین حقوق مدنی و بشری از اهمیت بالایی برخوردار شد، به تبع به این حرفه در لرستان نیز توجه ویژه ای شد.

وی، جایگاه امروز وکالت را از معیارها و موازین حقوق بشری خواند و افزود: در مجموعه دادگستری لرستان نیز به حرفه وکالت نگاه خاص و حمایتی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وکیل باید تا پای جان از حق و عدالت دفاع کند/ لزوم شفافیت در عقد قراردادها

وکیل باید تا پای جان از حق و عدالت دفاع کند/ لزوم شفافیت در عقد قراردادها