مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 دی 1401 ساعت 15:202023-01-13سياسي

جایگاه مترقی زن در اندیشه اسلامی


امام جمعه گرگان با اشاره به خدمات دین مبین اسلام به جایگاه زن در جامعه، گفت: در اندیشه اسلامی جایگاه زن مترقی و بی مثال است.

- آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی و عبادی نماز جمعه گرگان، با دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: امروز در ایام سالروز میلاد یگانه بانوی خلقت حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها هستیم که بی شک الگوی تمام و کمالی برای همه بشریت به ویژه بانوان مسلمان و موحد است.

وی با بیان اینکه امروز زن در غرب به یک کالای تبلیغاتی تبدیل شده و مورد ظلم و ستم فراوان قرار گرفته است، افزود: اما دین مبین اسلام در برابر زن در کمال احترام و تکریم تفظیم کرده و مقام و منزلت بی نظیری را برای زن در نظر گرفته است.

امام جمعه گرگان با تاکید بر اینکه خدمت اسلام به زنان مایه افتخار و سربلندی است، خاطرنشان کرد: در آن زمان که جاهلیت عرب زنان و دختران خود را زنده به گور می کردند، اسلام جایگاه زن را والا دانست و با اطلاق مفاهیم بی نظیر معنوی به جایگاه زن به آنان عزت بخشید.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: آنان که به زنان جنایت می کردند، باید در قیامت پاسخ دهنده اعمال و رفتارهایشان باشند.

امام جمعه گرگان ادامه داد: خدا جایگاهی برای زن مقرر کرده و او را انسانی شایسته می داند و اگر زن شایستگی داشته باشد، هیچ فرقی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه مترقی زن در اندیشه اسلامی

جایگاه مترقی زن در اندیشه اسلامی