مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 دی 1401 ساعت 10:452023-01-13سياسي

از مرمت «کوه خواجه» تا کاوش در «شهرسوخته» و «تیس»


معاون میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان درباره آخرین اقدامات مرمتی در محوطه باستانی «کوه خواجه» و کاوش های «شهر سوخته» و بندر تاریخی «تیس» توضیحاتی داد.

- معاون میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان درباره آخرین اقدامات مرمتی در محوطه باستانی کوه خواجه و کاوش های شهر سوخته و بندر تاریخی تیس توضیحاتی داد.

مجتبی سعادتیان در گفت وگو با ایسنا، درباره اقدامات مرمتی بناهای تاریخی این استان اظهار کرد: امسال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری، مرمت های خوبی در بناهای تاریخی به ویژه پایگاه های ملی انجام شده است، برای نمونه در محدوده بلوچستان مقابر جالق که به دوره اسلامی تعلق دارد و در پایگاه ملی باغ شهر جالق واقع شده، قلعه بمپور و باغ خالصه بمپور ، بنای فرمانداری که به موزه محلی چابهار تغییر کاربری داده است و حسینیه آل رسول فعالیت مرمتی داشتیم و در حوزه سیستان نیز در شهر سوخته ، بافت قلعه نو ، کوه خواجه ، آسبادها که برای ثبت جهانی هم آماده می شوند، قلعه رستم و قلعه مچی فعالیت های مرمتی خیلی خوبی انجام شده است.

سعادتیان، درباره کاوش هایی که امسال برای محوطه های باستانی سیستان و بلوچستان انجام شده است، گفت: کاوش باستان شناسی برای تعیین حریم و عرصه در محوطه های اقماری شهر سوخته انجام شد، همچنین دو کاوش دیگر هم در دست بوده و واگذاری آن انج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از مرمت «کوه خواجه» تا کاوش در «شهرسوخته» و «تیس»

از مرمت «کوه خواجه» تا کاوش در «شهرسوخته» و «تیس»